Вимоги до оформлення презентацій та захисту проектів
Вимоги до прикладних програмних продуктів, які використовуються у середніх навчальних закладах.
Вимоги пов’язані з віковими психологічними та фізіологічними особливостями дитини.
1.Психолого-ергономічні вимоги до навчальних комп’ютерних програм взагалі та навчальних програмних продуктів, зокрема.
- враховувати у змісті навчального матеріалу та у навчальних задачах ті знання, вміння та навички, які учні вже здобули;
- забезпечувати діалог учня з комп’ютером;
- забезпечувати педагогічно обґрунтовану допомогу учню у процесі роботи з навчальною комп’ютерною програмою;
- інформувати учня про цілі, етапи просування його до цілі, недоліках та помилках;
- проявляти дружелюбність, особливо при наданні допомоги;
- адекватно використовувати всі способи пред'явлення інформації у вигляді тексту, графіки, зображення, музики та кольору;
- не нав'язувати темп пред’явлення інформації;
- виділення постійних зон підказки, керування програмою, реакції на відповідь учня та т.і.
2.Оформлення презентацій, публікації та веб-сайтів: навчальна презентація повинна бути ні ефектною, а ефективною.
3.Вимоги до діалогу:
- активізувати пізнавальну діяльність учня;
- сприяти розумінню тексту;
- зміст навчального матеріалу та завдань винний відповідати віковим можливостям учня;
- зміст навчального матеріалу та завдань винний будуватись з врахуванням індивідуальних особливостей учнів;
- не вимагати спеціальних знань при введенні відповіді, як можна простіше введення відповіді.
4.Вимоги до екранних форм:
- не слід заповнювати весь екран текстом або однією фігурою;
- найважливіша інформація розташовується в середині екрана;
- однотипна або повторювана інформація повинна розташовуватися в тих самих екранних зонах;
- орієнтація текстової інформації на екрані дисплея (монітора) повинна бути вертикальною;
- відстані між рядками повинне бути більше, ніж висота символів (текстову інформацію краще пред'являти через рядок);
- довжина рядка - відповідно до віку учня (чим коротше, тим краще).
5.Вимоги до організації інформації на екрані:
- інформація повинна бути чіткої, логічно зв'язаної, зрозумілої й короткої;
- інформація ділиться на групи по змісту й функціональному призначенні;
- кожна група інформації виводиться в постійній частині екрана (найкраще - багатовіконний інтерфейс);
- на екрані повинна бути тільки та інформація, що обробляється учнем у цей момент часу;
- не слід зловживати графікою й кольором для того, щоб не відволікати увага учня від навчальних завдань.
6.Кодування кольором:
- кодування кольором дозволяє розділити інформацію по ступені важливості й призначенню;
- червоний колір - колір тривоги, тому використається тільки для попередження про можливі негативні наслідки;
- кольором виділяється доступна й недоступна в цей момент часу інформація.
Врахування та виконання вище перерахованих вимог при створенні прикладних програмних продуктів навчального призначення дає змогу створити презентацію, публікацію, веб-сайт, які можна легко читати, якими можна досить легко керувати, від яких не болять очі.
Відмітимо, що на наш погляд доцільно інформувати учнів якщо не про всі перераховані, то про деякі вимоги, які вони повинні виконати при розробці свого програмного продукту. Наприклад, про вимоги до організації виводу текстової інформації, використання червоного кольору.
Пам’ятка при створенні комп’ютерного проекту
з використанням програми створення презентацій
Вимоги учням до створення комп‘ютерної презентації.
1. 1-й слайд містить тему презентації та інформацію про виконавців проекту.
2. 2-й слайд містить зміст, з гіперпосиланнями на слайди, що розкривають зміст презентації.
3. Фон слайдів бажано витриманий в одному стилі, приємний для сприйняття очима, на ньому можна легко прочитати текст, відповідає вмісту презентації.
4. Розмір та колір шрифту зручний для сприйняття: не дуже маленький і легко читається на заданому фоні. Бажано дотримуватись вирівнювання шрифту для зручності сприйняття інформації.
5. Площа, що займає текст та зображення на слайді приблизно однакова.
6. Створити кнопки переходу від кожного слайду на наступний та попередній, а також кнопку переходу до змісту. (Зміну слайдів задати не по натисненню ЛКМ, а через кнопки та гіперпосилання).
7. Бажано: - використання додаткової інформації як з Інтернет так і з інших джерел;
- створення власних малюнків;
- створення власного дизайну;
- доцільне використання звукових ефектів та анімацій;
- використання схем, діаграм, таблиць тощо.
8. Недоцільно: - перезавантажувати слайд текстовою інформацією;
- використовувати багато анімацій.
План виступу при захисті проекта
- Вступ (формулювання теми, опис головних ролей учасників)
- Обґрунтування актуальності обраної теми; центральне завдання (мета проекту, питання, на які учні повинні знайти відповідь в рамках створеного проекту)
- Етапи виконання комп‘ютерного проекту (Пошук джерел інформації, вибір головного систематизація, створення схем, таблиць тощо, пошук ілюстрацій, створення презентації)
- Елементи новизни та оригінальності
- Демонстрація проекту
- З якими труднощами довелося зіткнутися, що не вдалося реалізувати.
- Висновки (підсумки, питання для подальшого розвитку теми)
- Самооцінка